Forretningsbetingelser

Velkommen til vores webshop. Disse betingelser er gældende for alle køb, du foretager i vores webshop. Vi gør opmærksom på, at ved at afgive en ordre hos os, accepterer du samtidig vores forretningsbetingelser. Vi ønsker dig en god shoppingoplevelse hos os.

1. Forretningsgrundlag
Som kunde, er du vores eksistensgrundlag. Derfor er det vigtigt at du får en god oplevelse, hver gang du handler hos os. Det skal være nemt, informativt og inspirerende at handle hos BabyGear.dk Aps. Vi er nærværende og yder service både før og efter du har handlet hos os. Vores kundesupport er altid at træffe på telefonen alle hverage kl. 12-16 eller på e-mail alle hverdage kl. 9-16

2. Betaling
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, American Express, Maestro, Visa, Visa Electron og Mobilepay

Betaler du med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt, idet BabyGear.dk dels lever op til de højeste CPI-krav og dels anvender SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken BabyGear.dk eller andre har mulighed for at læse dine informationer.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra BabyGear.dk og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

3. Priser
Alle vores priser er i danske kroner incl. 25% moms. Priser på denne hjemmeside gælder i hele Danmark.

4. Leveringstid
BabyGear.dk afsender alle bestillinger der er modtaget inden kl. 16 samme hverdag. Bestillinger der er modtaget på hverdage efter kl. 16 kan ikke forventes afsendt før hverdagen efter. BabyGear.dk har live opdatering af lagerstatus, så du kan se på varen, om den er på lager. Hvis en vare alligevel ved en fejl skulle være blevet udsolgt skaffer vi den hjem fra vores leverandører hurtigst muligt og informerer dig herom.

Alle varer afsendes med DAO, Post Nord, GLS eller Kurer.

Leveringstiden er 1-2 hverdage. Rettidig levering forudsætter at transportøren overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Post Nord DAO og GLS’s kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 96% for brevpakker og minimum 96% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

5. Afhentning
Varer bestilt til afhentning kan afhentes gratis hos BabyGear.dk samme hverdag. Adressen er BabyGear.dk, Smedekærvej 33, 2770 Kastrup. Du modtager en e-mail når dine varer er klar til afhentning. Hvis du ønsker at fremskylde afhentningstidspunktet er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 36 94 96 99 eller kundeservice@babygear.dk.

6. Forsendelse
BabyGear.dk tilbyder gratis levering med DAO Pakkeshop ved køb over 398kr. Ved køb over 498,- udvides de GRATIS leveringsalternativer til GLS pakkeshop. Ved køb over 998 udvides de GRATIS leveringsalternativer til GLS privat.

Købes der for mindre end 398 kr. er fragtpriserne følgende:

  • DAO privat: 32 kr. i fragt. (19 kr ved køb over 398)
  • DAO pakkeshop: 28 kr. i fragt. (gratis ved køb over 398)
  • GLS pakkeshop: 32 kr. i fragt (gratis ved køb over 498)
  • GLS privat: 44 kr. i fragt (gratis ved køb over 998)

Du har selvfølgelig også mulighed for at vælge andre forsendelsesmuligheder som f.eks. Post Danmark Pakkepost med udbringning, Post Danmark Pakkepost uden udbringning, Post Danmark Døgnbox eller Kurer levering samme dag i Storkøbenhavn (varer bestilt inden kl 12, leveres med kurer samme hverdag).

Der pålægges ikke gebyrer til pakning og ekspedition. Ved pakkeforsendelser med Post Danmark og GLS modtager du et track and trace link så snart pakken er afsendt, så du kan følge pakken.

Du har altid mulighed for at vælge mellem nedenstående forsendelsestyper.

DAO Privat (Omdeles mandag-sødag- vejl. udbringningstid: 1 dag)
DAO Pakkeshop (Omdeles mandag-sødag- vejl. udbringningstid: 1 dag)
GLS til Pakkeshop (Omdeles mandag-fredag - vejl. udbringningstid til GLS pakkeshoppen: 1 dag)
GLS til Privat Adresse (Omdeles mandag-fredag - vejl. udbringningstid: 1 dag)
GLS til Erhverv (Omdeles mandag-fredag - vejl. udbringningstid: 1 dag)

Ved levering af møbler vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed.

7. Fortrolige oplysninger
Dine oplysninger - navn, adresse, telefonnummer og e-mail – bruger BabyGear.dk kun til at sende din vare og informere dig, eller hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå. Alle oplysninger om brugerne, som brugerne meddeler BabyGear.dk, behandles således fortroligt, og videregives ikke til tredjemand ud over det omfang, det kræves for at gennemføre en handel. BabyGear.dk forbeholder sig dog ret til at videregive oplysningerne i det omfang, det kræves af lovgivningen, offentlige myndigheder eller domstolene.

BabyGear.dk vil således alene gøre brug af oplysningerne til interne formål i BabyGear.dk eller hermed koncernforbundne selskaber. BabyGear.dk forbeholder sig dog også ret til at anvende oplysningerne i anonymiseret form, eksempelvis i forbindelse med markedsføring, brugerundersøgelser, vejledninger med videre. Ifølge loven skal vi opbevare dine oplysninger i 5 år fra handlen er afsluttet.

Den dataansvarlige på babygear.dk er BabyGear.dk.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@babygear.dk.

8. Cookies
På babygear.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

9. Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på BabyGear.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere BabyGear.dk

10. Ordrebekræftelse
Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.

11. Kvittering – betalt faktura
Kvitteringen fremkommer med en betalt faktura, der sendes til dig sammen med varen. Kvitteringen skal fremvises ved eventuel ombytning, fortrydelse eller reklamation.

12. Ombytning af en vare (Ombytningret)
Ønsker du varen byttet til en anden vare bestiller du blot den nye vare på BabyGear.dk og returnerer den anden vare til os. På denne måde kan vi hurtigt sende dig den nye farve/størrelse/vare til dig ligesom du får en korrekt faktura. Bestiller du inden kl. 16, afsender vi ombytningsvaren til dig samme dag.

13. Returnering af en vare / Varer der ikke afhentes i GLS pakkeshop eller på posthuset/postbutik
Babygear medsender ikke returseddel - den skal du hente via vores returportal på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/babygear. Anvender du dette returlabel, modregner vi dkk 39,- fra værdien af dine returvarer. Du printer blot returseddel samt returlabel ud og sætter det på pakken og indleverer den til én af de 700 GLS Pakkeshops (find evt. nærmeste på gls.dk)

Når vi modtager din returvare tilbagefører vi beløbet til til betalingskort/bankkonto indenfor 5 hverdage. Ønsker du penge ført tilbage til en anden konto kan du angive dette. I så fald forlænges ekspeditionstiden med 10 hverdage

Tips: Vent evt. med at returnere til du har modtaget den nye vare, så kan du jo se dem begge an.

Husk at pakke returvaren forsvarligt, returner den i samme stand og emballage, som du modtog den i.
Returvarer sendes til:

BabyGear.dk Aps
Smedekærvej 33
2770 Kastrup

Ikke afhentede pakker sendes retur til Babygear efter 7 dage hvis den er sendt med GLS og 10 dage med DAO. I begge tilfældes opkræves returfragt på dkk 39.

14. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 30 dages fortrydelsesret på alle varer, du køber online, gældende fra modtagelsesdatoen.  Varer købt efter 10. november 2022 byttes helt frem til den 9. januar 2023

Det er let at returnere en vare hos BabyGear.dk. Varen skal være sendt tilbage senest 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb. Babygear medsender ikke returseddel - den skal du hente via vores returportal på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/babygear. Anvender du dette returlabel, modregner vi dkk 39,- fra værdien af dine returvarer. Du printer blot returseddel samt returlabel ud og sætter det på pakken og indleverer den til én af de 700 GLS Pakkeshops (find evt. nærmeste på gls.dk)

14.a. Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Babygear.dk Aps
Smedekærvej 33
2770 Kastrup.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

14.b. Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen eller senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os. Sammen med din bestilling modtager du en returseddel samt et fortrykt GLS returlabel, som blot kan sættes på returpakken (billig forsikret fragt til kun dkk 39,-).

14.c. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal udfylde og vedlægge den returseddel, du får når du bestiller et returlabel igennem vores returportal. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

14.d. Fortrydelsesret inden levering
Fortryder du bestillingen, inden varen er leveret, skal du kontakte BabyGear.dk på tlf. 36 94 96 99 alle hverdage mellem kl. 12 og 15.

15. Reklamationsret
Ved en reklamation bedes du ALTID først kontakte kundeservice@babygear.dk. Vedhæft beskrivelse samt billede af hvad du reklamerer over samt ordrenummer. Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret efter købelovens regler regnet fra varens modtagelse. Hærværk, misbrug eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten. BabyGear.dk´s ansvar for mangler og forsinkelse kan aldrig under nogen omstændigheder, bortset fra produktansvar ved personskade overstige værdien af det leverede.

15. a. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Når du handler på Babygear.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

15.b. Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

15.c. Vi dækker rimelige udgifter i f.m. indsendelse af reklamation
Ved berettigede reklamationener refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Ønsker vi varen ind til vurdering eller ombytning fremsender vi pr. mail et forudbetalt GLS returlabel til udprint. Sender du retur på anden vis dækker vi omkostningen svarende til vores udgift til anvendelse af GLS returlabel (op til kr. 39,00)

Varen sendes til:
Babygear.dk Aps
Smedekærvej 33
2770 Kastrup

15.d. Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

16. Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.


17. Forbehold for manglende dansk betjeningvejledning
Der kan på visse produkter mangle dansk betjeningsvejledning, der vil så blive udleveret betjeningsvejledning på andre EU-sprog. Du vil naturligvis blive oplyst om dette på varekortet.

18. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@babygear.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


19. Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ______________________________________________________________________________________________________

Bestilt den: _________________________________________ Modtaget den: __________________________________

Forbrugerens navn: _____________________________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: __________________________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________________________________ Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 9.7.2023