Altid Gratis Fragt | Levering ved døren | 30 dages returret

Forretningsbetingelser

1. Forretningsgrundlag
Som kunde, er du vores eksistensgrundlag. Derfor er det vigtigt at du får en god oplevelse, hver gang du handler hos os. Det skal være nemt, informativt og inspirerende at handle hos BabyGear.dk. Vi er nærværende og yder service både før og efter du har handlet hos os. Vores kundesupport er altid at træffe på telefonen eller e-mail hverdage kl 9-16

2. Betaling
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, American Express, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB, EAN (elektronisk fakturering) og Viabill. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere på: www.viabill.com/kredit

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra BabyGear.dk og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

3. Priser
Alle vores priser er i danske kroner incl. 25% moms. Priser på denne hjemmeside gælder i hele Danmark.

4. Leveringstid
BabyGear.dk afsender alle bestillinger der er modtaget inden kl 16 samme hverdag. Bestillinger der er modtaget på hverdage efter kl 16 kan ikke forventes afsendt før hverdagen efter. BabyGear.dk har live opdatering af lagerstatus, så du kan se på varen, om den er på lager. Hvis en vare alligevel ved en fejl skulle være blevet udsolgt skaffer vi den hjem fra vores leverandører hurtigst muligt og informerer dig herom.

Alle varer afsendes med DAO, Post Nord, GLS eller Kurer.

Rettidig levering forudsætter at transportøren overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

PostNord, DAO og GLS’s kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 96% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

5. Afhentning
Varer bestilt til afhentning kan afhentes hos BabyGear.dk samme hverdag. Adressen er BabyGear.dk, Smedekærvej 33, 2770 Kastrup. Du modtager en e-mail når dine varer er klar til afhentning. Hvis du ønsker at fremskynde afhentningstidspunktet er du altid velkommen til at kontakte os på tel 36 94 96 99 eller [email protected]

6. Forsendelse
BabyGear.dk tilbyder altid GRATIS levering med DAO privat, DAO Pakkeshop eller GLS Pakkeshop. Ved Køb over kr 598,- udvides de GRATIS leveringsalternativer til GLS privat adresse samt GLS Erhverv.

Du har selvfølgelig også mulighed for at vælge andre forsendelsesmuligheder som f.eks. Post Nord Udland eller Kurer levering samme dag i Storkøbenhavn (varer bestilt inden kl 12, leveres med kurer samme hverdag).

Der pålægges ikke gebyrer til pakning og ekspedition. Ved pakkeforsendelser med Post Nord og GLS modtager du et track and trace link så snart pakken er afsendt, så du kan følge pakken.

Du har altid muligehed for at vælge mellem nedenstående forsendelsestyper.

DAO Privat (Omdeles mandag-sødag- vejl. udbringningstid: 1 dag)
DAO Pakkeshop (Omdeles mandag-sødag- vejl. udbringningstid: 1 dag)
GLS til Pakkeshop (Omdeles mandag-fredag - vejl. udbringningstid til GLS pakkeshoppen: 1 dag)
GLS til Privat Adresse (Omdeles mandag-fredag - vejl. udbringningstid: 1 dag)
GLS til Erhverv (Omdeles mandag-fredag - vejl. udbringningstid: 1 dag)

Ved levering af møbler vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed.

7. Fortrolige oplysninger
Dine oplysninger - navn, adresse og e-mail – bruger BabyGear.dk kun til at sende din vare og informere dig, eller hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå. Alle oplysninger om brugerne, som brugerne meddeler BabyGear.dk, behandles således fortroligt, og videregives ikke til tredjemand ud over det omfang, det kræves for at gennemføre en handel. BabyGear.dk forbeholder sig dog ret til at videregive oplysningerne i det omfang, det kræves af lovgivningen, offentlige myndigheder eller domstolene.

BabyGear.dk vil således alene gøre brug af oplysningerne til interne formål i BabyGear.dk eller hermed koncernforbundne selskaber. BabyGear.dk forbeholder sig dog også ret til at anvende oplysningerne i anonymiseret form, eksempelvis i forbindelse med markedsføring, brugerundersøgelser, vejledninger med videre. Ifølge loven skal vi opbevare dine oplysninger i 5 år fra handlen er afsluttet.

Den dataansvarlige på babygear.dk er BabyGear.dk. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]
8. Cookies
På babygear.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

9. Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på BabyGear.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere BabyGear.dk

10. Ordrebekræftelse
Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.

11. Kvittering – betalt faktura
Kvitteringen fremkommer med en betalt faktura, der sendes til dig sammen med varen. Kvitteringen skal fremvises ved eventuel ombytning, fortrydelse eller reklamation.

12. Ombytning af en vare (Ombytningret)
Ønsker du varen byttet til en anden vare bestiller du blot den nye vare på BabyGear.dk (fri fragt) og returnerer den anden vare til os. På denne måde kan vi hurtigt sende dig den nye farve/størrelse/vare til dig ligesom du får en korrekt faktura. Bestiller du inden kl 16, afsender vi ombytningsvaren til dig samme dag.

13. Returnering af en vare / Varer der ikke afhentes i GLS pakkeshop eller på posthuset/postbutik
Med alle leveringer medsender BabyGear.dk en returseddel samt et returlabel. Benytter du det medsendte fortrykte returlabel får du nem og billig forsikret returfragt (vi modregner kun dkk 39,- fra værdien af dine returvarer). Du sætter blot labelen på pakken og indleverer den til én af de 700 GLS Pakkeshops (find evt. nærmeste på gls.dk).

Hvis pakken leveres til en GLS pakkeshop skal den afhentes i pakkeshoppen inden 5 hverdage, ellers sendes den retur til BabyGear.dk. Post Nord pakkepost der ikke afhentes inden for liggefristen sendes også retur til Babygear.dk. I begge tilfældes opkræves returfragt på dkk 39.

Når vi modtager din returvare tilbagefører vi beløbet til til betalingskort/bankkonto indenfor 5 hverdage. Ønsker du penge ført tilbage til en anden konto kan du angive dette. I så fald forlænges ekspeditionstiden med 5 hverdage

Tips: Vent evt. med at returnere til du har modtaget den nye vare, så kan du jo se dem begge an.

Husk at pakke returvaren forsvarligt, returner den i samme stand og emballage, som du modtog den i.
Returvarer sendes til:

BabyGear.dk
Smedekærvej 33
2770 Kastrup

14. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 30 dages fortrydelsesret på alle varer, du køber online, gældende fra modtagelsesdatoen. Fortrydelsesretten er betinget af, at varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Returseddel/Kvittering bør altid medfølge.

Det er let at returnere en vare hos BabyGear.dk. Vi medsender returseddel samt returlabel med alle leveringer. Benyt den medsendte fortrykte returlabel og få nem og billig forsikret returfragt. Anvender du returlabel modregner vi kun dkk 39,- fra værdien af dine returvarer.

14.a. Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Babygear.dk
Smedekærvej 33
2770 Kastrup.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

14.b. Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os. Sammen med din bestilling modtager du en returseddel samt et fortrykt GLS returlabel, som blot kan sættes på returpakken (billig forsikret fragt til kun dkk 39,-).

14.c. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal udfylde og vedlægge den medsendte retursedlen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

14.d. Fortrydelsesret inden levering
Fortryder du bestillingen, inden varen er leveret, skal du kontakte BabyGear.dk på tlf. 36 94 96 99.

14.e. Fortrydelsesret efter levering
Fra leveringstidspunktet og 30 dage frem har du fortrydelsesret på din online bestilling.

Hvis varen er leveret, skal du selv sørge for at levere den tilbage til BabyGear.dk i samme stand, som den er modtaget. Omkostningerne til tilbagelevering vil være for din egen regning. Hvis du har betalt din vare og du fortryder, vil din betaling blive tilbageført, fradraget evt. omkostninger, når vi har modtaget varen retur.

15. Reklamationsret
Ved en reklamation bedes du ALTID først kontakte [email protected] Vedhæft beskrivelse samt billede af hvad du reklamerer over samt ordrenummer. Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret efter købelovens regler regnet fra varens modtagelse. Hærværk, misbrug eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten. BabyGear.dk´s ansvar for mangler og forsinkelse kan aldrig under nogen omstændigheder, bortset fra produktansvar ved personskade overstige værdien af det leverede.

15. a. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Når du handler på Babygear.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

15.b. Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

15.c. Vi dækker rimelige udgifter i f.m. indsendelse af reklamation

Ved berettigede reklamationener refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Ønsker vi varen ind til vurdering eller ombytning fremsender vi pr. mail et forudbetalt GLS returlabel til udprint. Sender du retur på anden vis dækker vi omkostningen svarende til vores udgift til anvendelse af GLS returlabel (op til kr. 39,00)

Varen sendes til:
Babygear.dk
Smedekærvej 33
2770 Kastrup

15.d. Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

16. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

17. Forbehold
Vi tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt. Aftaler om køb af varer fra babygear.dk anses for endeligt indgået, når vi har modtaget din betaling via Dankort eller Netbetaling. Tilbud gælder så længe lager haves.

18. Forbehold for manglende dansk betjeningvejledning
Der kan på visse produkter mangle dansk betjeningsvejledning, der vil så blive udleveret betjeningsvejledning på andre EU-sprog. 18. Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: BabyGear.dk Smedekærvej 33 2770 Kastrup E-mail: [email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ______________________________________________________________________________________________________

Bestilt den: _________________________________________ Modtaget den: __________________________________

Forbrugerens navn: _____________________________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: __________________________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________________________________ Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.02.2020

Copyright © Babygear 2009. All rights reserved.